BATI VE ORTA TOROSLAR 2021 EKİM

Yeniden Merhaba,

2021 yılının Haziran ayında yapmayı planladığım, yaklaşık 3000km ve 10 gün sürecek Batı ve Orta Toroslar turuna ancak Ekim ayı gibi fırsat bulup çıkabildim. Bu turda bana arkadaşlarım Çağatay Şenocak ve Turgut Uzun gezinin 1.ayağı olan İstanbul’dan başlayarak katıldı. Daha sonraki ayak olan Pamukkale-Kaş ayağına ise Onur Günaydın Antalya’dan gelerek bizimle birlikte sürdü. Turgut’u ve Onur’u Antalya’da bırakarak turun sonuna kadar Çağatay ile ben birlikte devam ettik.

Turun amacı her zaman gidilen belli rotalar dışında sürerek az bilinen veya daha önce görme fırsatı yakalayamadığımız yerleri görmek ve Torosların zirveleriyle Akdeniz’in sahilleri arasındaki doğal geçit ve yollardan inip çıkmaktı. Bunun yolumuzu uzatacağını bilmemize rağmen bu güzelliklerden mahrum olmamak ve yeni yerler keşfetmek için planımızı buna göre yaptık.

İtiraf etmek gerekirse turun başlangıcındaki İstanbul-Akhisar etabı ve sonundaki Konya-Ankara etabı dışındaki yollardan ve yolda geçirdiğimiz zamandan hiç sıkılmadık. Çünkü her kilometrede karşımıza bambaşka güzellikler çıktı.

Başlamadan önce size yol etapları planımızdan kısaca bahsedeyim…

1.Etap: İSTANBUL-AKHİSAR-SALİHLİ-BOZDAĞ-BİRGİ-BEYDAĞ-KARACASU-BABADAĞ-PAMUKKALE

7.Etap:YEŞİLOVACIK-GÜLNAR-ZEYVE PAZARI-MUT-ALAHAN MANASTIRI-KARAMAN-KONYA

8.Etap:KONYA-SİLLE-ANKARA

9.Etap: ANKARA-BEYPAZARI-NALLIHAN-MUDURNU-TAŞKESTİ-AKYAZI-SAKARYA VE İSTANBUL

Yaklaşık olarak harita üzerinde rotamızı sizlerle paylaştıktan sonra dilerseniz gün be gün gittiğimiz yollardan ve güzelliklerden bahsedelim…

1.GÜN: İSTANBUL-PAMUKKALE ETABI: Sabah 7.00 de Opet Tuzla Mehmetçik tesislerindeki buluşmadan sonra Osmangazi köprüsünü kullanarak İzmir istikametine doğru yola çıktık. Akhisar gişelerinde Otoban’dan ayrılacak ve yolumuza Gölmarmara-Salihli istikametinde devam ederek Öğlen atıştırmasını Bozdağ’da bulunan Gölcük krater gölü kenarında yapmaya karar verdik. Otobanda sadece benzin almak ve wc ihtiyacımızı gidermek için durduk. Zaten oldukça sıkıcı bir yol olduğundan anlatacak pek bir şey de yok.

Otoban’dan çıktıktan sonra bir süre düz devam eden yol Salihli’den sonra dağ tırmanışına başlıyor. Allahdiyen köyü ile başlayan tırmanış Bozdağ Gölcük krater gölünde verdiğimiz mola ile son buldu. Burada serinleyip dinlendik çay tost gibi birkaç şey atıştırdıktan sonra Ödemiş ovasına doğru inişe geçip Birgi köyüne uğrayacağız. Aydınoğulları beyliğinin başkenti olan Birgi çok güzel korunup restore edilmiş evlerle bezenmiş bir ortaçağ köyü. Burada dolaşıp gezdikten sonra Beydağ istikametine doğru tekrar tırmanmaya başlıyoruz, Bu dağları aşıp bu kez de Aydın ovasına ineceğiz. Sonrasında ise Karacasu istikametinde gidip dağ yolundan Denizli’nin şirin ilçesi Babadağ’da methini çok duyduğumuz Alkanlar Kasap’ta kokoreç, pirzola ve Denizli kebabı yiyerek günün hedefi Pamukkale’ye ulaşacağız. Onur arkadaşımız da Antalya’dan gelip bize burada katılacak.

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ ÇIKIŞ İZMİR OTOBANI
KLEOPATRA HAVUZU PAMUKKALE
TRAVERTENLER PAMUKKALE

Gezimizin 1.Etabından görüntüleri bu videoda bulabilirsiniz

2.GÜN: PAMUKKALE-ACIPAYAM-ELMALI-KAŞ ETABI:

Pamukkale Travertenlerine çıkış yolunun hemen önünde bulduğumuz küçük ama kullanışlı otelimizde oldukça uzun mesafeli sürüşle geçen ilk günün yorgunluğunu iyi bir uyku çekerek attıktan sonra sabah kahvaltımızı edip ancak öğlene doğru tekrar yola koyuluyoruz. Bugünkü rotamız nispeten daha kısa ama özellikle Elmalı-Kaş arası müthiş manzaralı ve virajlı yollar var. Bir an önce oraya varmak ve geceye kalmadan Kaş’ta kendimizi berrak sulara atmak için sabırsızlanıyoruz. Ancak ne var ki hava kararmadan Kaş’a inemiyoruz.

HİDAYETİN KOYU KAŞ
BİRA KEYFİ- HİDAYETİN KOYU KAŞ

https://youtu.be/aJMtwOmcso0 2. etabın videosunu linkten izleyebilirsiniz.

3.GÜN: KAŞ-FİNİKE-KUMLUCA -ALTINYAK-ANTALYA ETABI: Kaş’ta 2 gece kaldıktan sonra Antalya’ya doğru 3 motor yola çıkıyoruz, Antalya’dan bize katılan arkadaşımız işbaşı yapmak için bizden bir gün evvel ayrıldı, onunla Antalya’da tekrar buluşacağız. Sabah kahvaltımızın ardından müthiş manzarası, harika asfaltı ve nefes kesen virajlarıyla Kaş Demre ve Finike arasında gazladık. Deniz kıyısından arazi yapısına göre kıvrıla kıvrıla giden yolda sürmek gerçekten çok keyifliydi. Kumluca’dan sonra ise Antalya’ya gitmek için klasik yoldan değil de Altınyaka köyünden geçerek Beydağları’nın arka yüzünden ve zirveye yakın tarafından gitmek için Kumluca’da ana yoldan ayrıldık. Nispeten daha az araç trafiği olan bu yol aslında çok kimsenin bilmediği bir yol ve bence klasik sahilden geçen yoldan çok daha keyifli. Öğleden sonra kısa olan bu etabı bitirip Antalya’da Onur ile buluşup yemek yedik ve üniversitenin misafirhanesinde dinlenmeye çekildik. Bu etaptan sonra Turgut da bizden ayrılacak ve Kaş’a geri dönecek. Bundan sonrasını Çağatay ve ben devam edeceğiz.

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ MİSAFİRHANESİ- ANTALYA

https://youtu.be/Iq4x5IpsLC0 3.etabın videosunu linkte bulabilirsiniz.

4.GÜN: ANTALYA-ASPENDOS-İBRADI-ORMANA-ALTINBEŞİK-MANAVGAT ŞELALESİ-ALANYA ETABI

Sabah Antalya sıcağına ve trafiğine kalmamak için erkenden yola çıktık. Aspendos antik tiyatrosunu görmek ve resimlerini çekmek istiyoruz. Antalya- Alanya arası oldukça monoton bir yol olduğundan bir ana önce bu yoldan ayrılıp tekrardan Toroslar’a tırmanmak daha önce görmediğimiz İbradı,Ormana’daki Düğmeli Evler tabir edilen yöreye özgü evleri ve Altınbeşik mağarasını görmek istiyoruz. Sonrasında ise Oymapınar barajı yoluyla Manavgat şelalesine inip akşamına Alanya’da olmayı planlıyoruz. Akseki ayrımından sonra tırmanmaya başlayan yol İbradı sapağından sonra çok daha keyifli bir hal almaya başlıyor,Torosların arasında kaybolmuş küçük bir kasaba olan İbradı ve köyü Ormana’da dolaşıp resimler çektik,öğle yemeğimizi buradaki bir köftecide yedikten sonra da Altınbeşik mağarasının yolunu tuttuk. Dar virajlı ama asfalt bir yoldan ulaştığımız mağaranın serinliği ve içinde yaptığımız bot turu harikaydı. Yorgunluğumuzu atıp tekrar yola koyulduk ve ıssız dağ yollarından Manavgat Şelalesine indik. Gürül gürül akan Manavgat çayı kenarında çay içerek serinledikten sonra bu gece konaklayacağımız Alanya’ya doğru sürdük motorları.

ASPENDOS
İBRADI DÜĞMELİ EVLER
ALTINBEŞİK MAĞARASI
ALTINBEŞİK MAĞARASI GİRİŞİ
OYMAPINAR BARAJININ ZİRVEDEN GÖRÜNÜŞÜ
MANAVGAT ŞELALESİ

https://youtu.be/OdkPQB0Vm8c 4.etabın videosunu linkte bulabilirsiniz

5.GÜN: ALANYA-YALÇI-KUŞYUVASI-ERMENEK-ABANOZ YAYLASI-ANAMUR ETABI

Alanya’da geceledikten sonra sabah kahvaltısını takiben uzun zamandır duyduğum fakat görme fırsatı bulamadığım Kuşyuvası yoluyla orta Torosları tırmanıp İç Anadolu’ya geçeceğiz. Ermenek barajı çevresinden dolaşıp Abanoz yaylası yolu ile tekrardan Akdeniz kıyılarına yani Anamur’a inmek üzere rotamızı yaptık. Dimçay’a paralel şekilde dağları tırmandıkça yol gitgide yükselirken çevremizde muhteşem manzaralar sunuyordu, buraya neden Kuşyuvası denildiği daha iyi anlaşılıyordu.Dağın zirvesine gelmek üzereyken eski yolun bir bölümünün tünelle bypass yapıldığını gördük. Akdeniz’den tünele girip İç Anadolu’dan tünelden çıkıyordunuz. Sarıveliler istikametine doğru gidip Ermenek tarafına döndük.Ermenek barajı kenarındaki bol virajlı geniş yoldan aşağı doğru baraj gövdesi üzerindeki yoldan geçerek Abanoz yaylasından aşağı süzülerek Anamur’a iniş yapıp kendimiz denize attık. Müthiş doğası ve manzaralarıyla belki de gezinin en keyifli etabı buydu benim için.

KUŞYUVASI
YALÇI
ERMENEK BARAJI

https://youtu.be/zRQOcQmF9sI etabın videosunu bu linkte bulabilirsiniz.

6.GÜN: ANAMUR-BOZYAZI- GLİNDİRE MAĞARASI (AYDINCIK AYNALI GÖL) YEŞİLOVACIK ETABI

Anamur’dan sabah kahvaltısının ardından gezinin en kısa etabına başlamak üzere yola çıktık. Bugün etabı kısa tutmamızın sebebi Annem ve Babamı yazlıklarında ziyaret edip onlarla fazla zaman geçirebilmek. Yol Akdeniz kıyısındaki belki de elden geçirilmeden kalan tek yol, Antalya-Mersin arasının en virajlı kesimi Gazipaşa-Anamur-Aydıncık arasıdır ancak bu yolda ciddi tünel ve rehabilitasyon çalışmaları yapılıyor. Annem’in tavsiyesi üzerine yolumuz üzerinde bulunan Aydıncık ilçesinin hemen çıkışında bir çoban tarafından keşfedilmiş muazzam güzellikteki Glindire mağarasına da uğradık. Halk arasında Aynalı Göl olarak da adlandırılan, deniz kenarındaki bir uçurumdan girilen ve deniz seviyesinin altına inen müthiş bir doğa harikasına uğramadan geçmek olmazdı. İçerisinde milyon yıllık sarkıt ve dikitler olan mağaranın dibinde gerçektende ayna gibi olan pürüzsüz yüzeyi ve cam berraklığındaki suları ile inanılmaz güzel bir göl sizi bekliyor. Bekçi’nin bizi uyardığı gibi ben de sizi uyarmalıyım, çok merdiven ineceksiniz ve içerideki hava oldukça nemli,yanınıza su alın ve neredeyse tüm kıyafetlerinizden kurtulun. Aynalı Göl’den sonra kısa bir sürüşle Baba evinde soluğu alıyoruz, Annem’in güzel yemeklerini yedikten sonra istirahat ve deniz…

AYDINCIK GLİNDİRE MAĞARASI ÖNÜ
AYNALI GÖL -GLİNDİRE MAĞARASI

https://youtu.be/KnMFpMHHb14 bu etabın videosunu linkte bulabilirsiniz.

SON ETAP VE DÖNÜŞ:

YEŞİLOVACIK-GÜLNAR-MUT-KARAMAN-KONYA-ANKARA-BEYPAZARI MUDURNU-İSTANBUL

Yeşilovacık’tan yola çıkarak Gülnar yoluyla Mut’a ve Alahan Manastırına uğradıktan sonra oldukça sıkıcı ve düz Karaman-Konya arasını sadece arkadaşlarımı görme ve etliekmek yeme hayalleri ile sürdük. Konya’da bir gece konakladıktan sonra yine sıkıcı bir yol olan Konya-Ankara etabını yaparak bir gece de Ankara’da konakladık. Ertesi sabah Ankara’dan çıkarak otoban yerine Beypazarı,Nallıhan,Mudurnu,Akyazı yolunu kullanarak İstanbul’a döndük.Otoban yerine manzaralı olan bu yolu tercih edebilirsiniz. Her güzel şey gibi bu gezimiz de çabucak bitti.

ZEYVE PINARI
ALAHAN MANASTIRI

https://youtu.be/5JwA0qwG3TU https://youtu.be/judeFiIzs4o Son 2 etabın videosunu linkte bulabilirsiniz.

YENİ GEZİLERDE BULUŞMAK ÜZERE HOŞÇAKALIN …….